%0 Journal Article %T ظرفیت‌سازی نهادی و طراحی راهبرد دیجیتالی: راهکار افزایش کارامدی دیپلماسی در قبال رسانه‌های ارتباطی - اجتماعی %J فصلنامه سیاست خارجی %I دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه %Z 23829680 %A وحیدی, موسی‌الرضا %D 2019 %\ 12/22/2019 %V 33 %N 4 %P 41-64 %! ظرفیت‌سازی نهادی و طراحی راهبرد دیجیتالی: راهکار افزایش کارامدی دیپلماسی در قبال رسانه‌های ارتباطی - اجتماعی %K تحول دیجیتالی %K رسانه‌های ارتباطی- اجتماعی %K راهبرد دیپلماسی دیجیتالی %K ظرفیت‌سازی نهادی %K آموزش مهارت‌های جدید %K کاربرد الگوریتم در دیپلماسی %K دیپلماسی توئیتری %R %X فرایند تحول دیجیتالی و گسترش نقش رسانه‌های ارتباطی- اجتماعی، باعث تحول عمیق در محیط اجراء و هدایت دیپلماسی و نحوه ارتباط و تعامل آن با مخاطبین شده است. در واقع، رسانه‌های ارتباطی- اجتماعی به یکی از ابزارهای اصلی دیپلماسی در هدایت الگوریتمی اطلاعات، تولید محتوی مخاطب محور و رقابت با روایت‌هاو داستان‌های رقیب به منظور شکل دهی و جلب حمایت افکار عمومی تبدیل شده اند. در پاسخ به این سئوال که مهمترین پیامدهای رسانه‌های ارتباطی- اجتماعی بر دیپلماسی چیست؟ و موثرترین روش جهت افزایش کارامدی آن در استفاده از این رسانه‌هاکدام است؟ ادعای نویسنده این است که موفقیت دیپلماسی، منوط به درک درست فضای آن لاین، ظرفیت سازی نهادی و طراحی راهبرد دیپلماسی دیجیتالی است. حرکت از مدل انفعالی و یکسویه انتشار اطلاعات به سمت مدل تولید دانش و مشارکت در ساخت معانی و تعامل فعال با مخاطبین، زمینه تبدیل برون دادهای دیپلماسی دیجیتالی به بروندادهای محسوس در سیاست خارجی را تسهیل می‌کند. %U http://fp.ipisjournals.ir/article_43425_b3dbfa748b8a87661a142717a2908b0f.pdf