@article { author = {}, title = {جامعه‌شناسی انتخابات و رفتار انتخاباتی در ‏جمهوری اسلامی ایران}, journal = {فصلنامه سیاست خارجی}, volume = {23}, number = {2}, pages = {307-342}, year = {2008}, publisher = {دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه}, issn = {23829680}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {نوشتار حاضر ضمن نقد، ارزیابی و تحلیل مفهومی نظریات معطوف به انتخابات و رفتار انتخاباتی در پاسخ به این سوال که در جمهوری اسلامی رفتار انتخاباتی شهروندان با کدامیک از سه دسته الگوی نظری جامعه شناسی، اقتصاد سیاسی و روانشناسی سیاسی قابل تبیین است بر این فرضیه تاکید دارد که رفتار انتخاباتی پدیده‌ای زمان پرورده، زمینه پرورده و مکان پرورده است. بدین خاطر نمی‌توان به فرا نظریه‌ای جهان شمول دست یافت که چرایی و چگونگی و محتوای رأی دهی در همه کشورهای جهان و حتی همه حوزه‌های انتخابیه درون یک واحد جغرافیایی را در سپهر آن مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.}, keywords = {رقابت انتخاباتی,فرهنگ سیاسی,شبکه‌های اجتماعی,گفتمان‌های اقناعی,انتخاب‌عاقلانه.‏}, url = {http://fp.ipisjournals.ir/article_9533.html}, eprint = {http://fp.ipisjournals.ir/article_9533_9f99785529f8ff034b9cc77ad8254d53.pdf} }