@article { author = {وحیدی, موسی‌الرضا}, title = {ظرفیت‌سازی نهادی و طراحی راهبرد دیجیتالی: راهکار افزایش کارامدی دیپلماسی در قبال رسانه‌های ارتباطی - اجتماعی}, journal = {فصلنامه سیاست خارجی}, volume = {33}, number = {4}, pages = {41-64}, year = {2019}, publisher = {دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه}, issn = {23829680}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {فرایند تحول دیجیتالی و گسترش نقش رسانه‌های ارتباطی- اجتماعی، باعث تحول عمیق در محیط اجراء و هدایت دیپلماسی و نحوه ارتباط و تعامل آن با مخاطبین شده است. در واقع، رسانه‌های ارتباطی- اجتماعی به یکی از ابزارهای اصلی دیپلماسی در هدایت الگوریتمی اطلاعات، تولید محتوی مخاطب محور و رقابت با روایت‌هاو داستان‌های رقیب به منظور شکل دهی و جلب حمایت افکار عمومی تبدیل شده اند. در پاسخ به این سئوال که مهمترین پیامدهای رسانه‌های ارتباطی- اجتماعی بر دیپلماسی چیست؟ و موثرترین روش جهت افزایش کارامدی آن در استفاده از این رسانه‌هاکدام است؟ ادعای نویسنده این است که موفقیت دیپلماسی، منوط به درک درست فضای آن لاین، ظرفیت سازی نهادی و طراحی راهبرد دیپلماسی دیجیتالی است. حرکت از مدل انفعالی و یکسویه انتشار اطلاعات به سمت مدل تولید دانش و مشارکت در ساخت معانی و تعامل فعال با مخاطبین، زمینه تبدیل برون دادهای دیپلماسی دیجیتالی به بروندادهای محسوس در سیاست خارجی را تسهیل می‌کند.}, keywords = {تحول دیجیتالی,رسانه‌های ارتباطی- اجتماعی,راهبرد دیپلماسی دیجیتالی,ظرفیت‌سازی نهادی,آموزش مهارت‌های جدید,کاربرد الگوریتم در دیپلماسی,دیپلماسی توئیتری}, url = {http://fp.ipisjournals.ir/article_43425.html}, eprint = {http://fp.ipisjournals.ir/article_43425_b3dbfa748b8a87661a142717a2908b0f.pdf} }